onsdag den 2. september 2015

Syngende børn og fine fødder

Idag (onsdag d. 2/9) har jeg været i Costa Rica i en uge. Vores orientering har ændret sig, og fra nu af skal vi bare have spansktimer de næste to uger. Derfor havde vi idag en spansktest, som skulle sætte vores niveau til de kommende klasser - det foregik ved en samtale med en spansklærer, som prøvede at snakke med dig og få dig til at forklare hvad der foregik på forskellige billeder. Imorgen vil vi så få at vide, hvilket hold vi kommer til at være på.

I mandags var vi ude og besøge et af de projekter, som nogle af de frivillige skal arbejde på. Det var en skole, hvor de havde et kor. Koret havde derfor forberedt nogle sang og danse, og synes også at vi skulle hives op og være med til at danse.
Alle er oppe og danse - og børnene lærte os nogle flotte trin

Koret optræder for os med nogle spanske sange - og ABBAs "Dancing Queen", så vi alle kunne synge med.

Lidt akavet billede af mig, der måtte have et billede af pigerne i deres fine skørter.

De sidste par dage har min værtsbror Poncho ikke været hjemme, så derfor har jeg fået lov til at prøve at være "enebarn". Derfor synes mine værtsforældre at vi skulle tage i biografen igår. Jeg blev pænt hentet, da vores orientering var slut og så tog vi ud og spiste nogle burgere og derefter i biografen for at se "De fantastiske 4" (Den kan ikke ligefrem anbefales, men det fungerede godt som en anden måde, hvorpå jeg kunne lære lidt spansk). 

Idag havde vi så spansktest allesammen, men man behøvede kun være der for ens egen test. Derfor tog jeg sammen med en anden dansk pige, Cathrine, ud og brugte vores tid på at få lavet negle og fødder - så de kunne blive pæne efter en hård første uge i Costa Rica. 
Det startede med at vi gerne bare ville have lavet vores negle - det endte med 3 1/2 time og massage af hænder, fødder og ryg, scrub af arme og fødder, en fodmaske og manicure og pedicure for 46.000 colones (hvilket svarer til ca. 500-600 kr.) og en masse spanskundervisning af de damerne som gjorde os fine. 
Cathrine som får gjort sine fødder rene og pæne

Mig med en dame som ordner mine fødder og en anden til mine negle (LÆKKERT)

Imorgen begynder vores første spansktime, som vi skal have den næste to uger, og så skal vi også ud og have købt SIM-kort så jeg endelig kan få mig et costa ricansk nummer. 

Kys og Kram 
Ida

Ingen kommentarer:

Send en kommentar