mandag den 16. november 2015

Dejlig søndagsraftingtur

Efter en meget afslappet og julet uge i skolen - havde vi fået muligheden fra vores organisation, om at melde os på en raftingtur søndag i denne her weekend. Så jeg tog til San Jose allerede lørdag og mødtes med Elisabeth (som normalt bor langt væk, men var kommet til San Jose for både immigrationsmøde og raftingtur). Vi fik shoppet lidt (jeg fik to kjoler og et par sko... Så meget nødvendige ting) og hyggede os i San Jose. Da Elisabeth skulle være her et par dage, havde hun lejet sig ind på et hostel - så om aftenen mødtes jeg med Cathrine, som havde arbejdet hele dagen, og vi fik os noget aftensmad inden vi tog hjem til min gamle værtsfamilie og sov. Vi skulle allerede op kl 5 om morgenen søndag, for at være klar til tur - så derfor blev mig og Cathrine i San Jose og sov.
Vi blev hentet i San Jose og kørt ca. 2 timer mod den caribiske kyst. Her blev vi inddelt i grupper og hver gruppe fik deres egen ratingguide - vores guide hed Manfred, og jeg tror han havde bestemt sig for, at vi skulle have en meget vild tur.
Først startede vi med at få morgenmad, inden vi tog ud og rafte. Så var det ca. 3 timer af rafting, frokost og tilsidst en times rafting - og så var vi tilbage ved vores startpunkt.
Floden var indelt i forskellige niveauer, hvor 1 var det laveste og mindst vilde niveau og 5 var det vildeste. Vi raftede på niveau 1-4, så vi nåede at prøve nogle rimelig vilde steder.
Vores guide, Manfred, synes da også vi skulle prøve at få det endnu vildere! Så vi blev styret ned af floden andre steder end de andre, hvor der var mere strøm. Så skulle hver side ro hver vores vej, så vi fik båden til at dreje rundt, mens vi kørte ned af floden og på et tidspunkt synes han da også, at han skulle bede os om, at rejse os op, mens vi kørte ned af den meget stærkstrømede flod.

Vores raft - vi var seks mennesker og så vores guide. 

Og mig der havde valgt at sidde forrest - så jeg kunne tage alt vandet...

Og her, hvor jeg bliver ramt af alt vandet...

Og mere vand til mig...

Vi var mange rafte som var ude samtidig - og det var ikke kun dem vi tog turen med - floden var bare generelt fyldt af raftende mennesker. 

Efter turen blev vi pænt kørt hjem igen til San Jose, hvor jeg så kunne tage videre hjem og møde kl 7 i skolen her mandag morgen.. Det er den sidste rigtige uge i skolen - næste uge er der dimensioner og efter det har jeg lidt over to måneders ferie! Så nu skal jeg snart ud og få set lidt mere af Costa Rica, når jeg har tiden til det. 

Kys og kram
Ida

Ingen kommentarer:

Send en kommentar