tirsdag den 10. november 2015

Halloween, strandtur og jul i november...

Så havde jeg lige tid til at få opdateret igen. Imellemtiden har jeg fået fejret halloween og været på stranden. I hverdagen er jeg i skolen, som holder deres sommerferie i december og januar - hvilket giver mig to måneders ferie lige om lidt. Det betyder også, at de derfor fejrer julen i november i skolerne, da de holder lukket, når det faktisk er jul. Så jeg har da allerede været med til at pynte op til jul, lave julepynt og høre julesange. En ting er, at det er underligt at holde jul, når man så i weekenden lige kan tage på stranden og blive totalt solbrændt - noget andet er, at holde jul uden det overhovedet er jul... Men det er meget hyggeligt og jeg har siddet og lavet små julesokker til førsteklasserne, så det hygger jeg mig med i hverdagen.
Så var det også Halloween herover, men det er ikke en stor ting. Jeg tror de fejrer det ligeså meget som vi gør derhjemme i Danmark, og de siger også, at det bare er noget der er kommet fra USA, og ikke en del af deres egen kultur. Det skulle da ikke holde os fra at fejre det.
Det blev så fejret hos en svensk pige, som bor og studere i San Jose, og arbejder på kontoret for vores organisation. Cathrines projekt er også på kontoret, så hun kendte Tove, svenskeren som holdt festen, og inviterede mig med. Vi fik lavet nogle drinks og hygget os, og sammen med nogle af de andre tog vi i byen - Tove tog dog ikke med, men vi fik hendes nøgler (troede vi...) så vi kunne komme ind i lejligheden når vi kom hjem, da vi skulle overnatte hos hende.
Vi hyggede os i byen (Cathrine med flot Minnie Mouse sløjfe, som jeg havde lånt af Jimena, min værtsmors barnebarn - så vi var lidt klædt ud)

Vi havde dog formået at få de forkerte nøgler med, hvilket betød at det blev lidt svært at komme ind i lejligheden... Det gjorde det ikke nemmere, at døren til opgangen låste sig selv, da vi endelig var kommet ind, og derfor ikke kunne komme ud af lejlighedskomplekset igen... Så vi var fanget i opgangen og ingen der var vågne til at lukke os ind - det endte med at vi fik sovet en 2 timers tid på et meget koldt gulv i opgangen, indtil Toves roomie kom hjem og kunne lukke os ind. 2 timer på et iskoldt gulv er måske ikke det bedste - så jeg fik lov til at bruge sidste uge på at være lidt halvsløj - men det er heldigvis gået i sig selv igen. 

Efter en "nat" på et iskoldt stengulv, kunne jeg godt bruge noget varme. Så i weekenden tog jeg til stranden med Elisabeth (En anden af de frivillige fra Østrig)og Poncho (som jeg boede hos de første par uger). Hans familie har et hus ved stranden som vi kunne låne, så det passede perfekt.

Vi tog bussen ned til Jaco, hvilket er rimelig billigt og kun tager halvanden time. 


Elisabeth er glad for sin sideplads (vi måtte stå op hele vejen hjem...)


Jaco-strand har ret store bølger, så det er perfekt til at lære at surfe (jeg prøvede dog ikke denne gang, da jeg stadig er lidt skræmt efter de meget blå mærker, jeg fik sidst)


Med palmer på stranden, er der selvfølgelig masser af friske kokosnødder, man bare kan drikke af.


Elisabeth der lærer at surfe - og det sidste mit kamera så - efter jeg blev væltet af en kæmpe bølge og endte i vandet, med mit kamera i hånden... Så nu er mit kamera dødt, men billederne overlevede heldigvis! 

Så nu har jeg mstet både min telefon og mit kamera herover - men når det er varmt nok til at tage på stranden i november kan jeg ikke helt tillade mig at klage. Så må sige at det alt i alt stadig går meget godt herover. 

Kys og kram 
Ida

Ingen kommentarer:

Send en kommentar