onsdag den 14. oktober 2015

San Carlos - vulkaner og termiske bade

Denne weekend var der tur med min værtsfamilie. Det var noget af de første, jeg havde fået at vide, da jeg flyttede ind - d. 12 oktober var der ferie, og derfor skulle de på tur, og jeg måtte gerne komme med, hvis jeg ville. Så det kunne jeg da næsten ikke sige nej til. Først havde jeg forstået det som om, at det bare var den familie, som jeg boede ved der skulle afsted. Men nej. Det var også onkler, kusiner. niecer og nevøer som skulle afsted - så vi endte med at være omkring 20 mennesker. Min værtsmor, Bernadita, har 14 søskende, så det var kun en "lille" del af familien som tog afsted. 
Lørdag morgen fik vi så bestemt, hvem der kørte i hvilke biler - og så begyndte en køretur på ca. 3 1/2 time. Jeg kørte med Sofia, min værtssøster og hendes kæreste Jose. Min værtsmor, Bernadita kørte med hendes søn, Daniel, hans kæreste Gaby og deres datter Jimena. Jeg har også endnu en værtssøster, Julia, men hun havde en fest lørdag aften, så hun ville selv komme søndag istedet. 
Efter at have kørt i ca. en times tid, stoppede vi ved en restaurant for at få morgenmad. Her mødtes vi med Sofia, Daniel og Julias kusine, Anika og kusinens mand Albaro og spiste sammen. 
Efter en lang køretur ankom vi til hotellet, som lå lige ved foden af vulkanen Arenal. Jeg fik mit eget værelse første aften, og så var det meningen, at jeg skulle sove sammen med Julia, når hun kom dagen efter. 
Klokken var ikke så mange efter vi havde fået vores værelser og pakket ud, så vi kunne da godt lige nå en tur ned og kigge til poolen. På hotellet var der to forskellige pools - den "kolde" pool og de termiske bade, som havde vand, der kom fra vulkanen. 

Så var der lækker pool med poolbar og udsigt til vulkanen


Og derfor kunne man da også ligeså godt nyde en piña colada i poolen.


Så havde man lige en lækker tropisk udsigt når man lå og slappede af.


De termiske bade. 

De termiske bade åbnede først kl. 5 om aftenen, men eftersom at det er fuldstændig mørkt herover, allerede kl. 6, var det rimelig mørkt, når de termiske bade åbnede. Men så kunne man ligge i mørket og nyde nogle meget varme bade - men så fik man desværre ikke udsigten med. 

Dagen efter kunne vi stå op og spise meget stor og meget lækker morgenmadsbuffet. Efter en god morgenmad tog vi ud til Arenal søen, som ligger op til vulkanen. 
Arenal-søen. 

Man kunne tage en bådtur ud på søen, og sejle op og se vulkanen fra vandet af. Så det skulle vi da prøve. Det var en meget flot tur, som mindede lidt om at sejle igennem Panama-kanalen - mest fordi man var omringet af jungle mens vi sejlede. 

Jimena, som er min værtsbrors datter, fik lov til at styre båden. 


Så var vi klar til en sejltur på søen. 


Det er vinter herover nu, så det er mere skyet - derfor var vulkanen også dækket lidt af skyer.



Mig og min 2. vulkan - krateret på denne her gik dog opad, så det lignede en "rigtig" vulkan, modsat den første, hvis krater gik nedad.

Efter sejlturen tog vi tilbage til hotellet, fik noget mad, fik badet i pool og bare alt i alt slappet af. Om eftermiddagen regnede det, så vi mødtes allesammen på et af værelserne, og sad på terrassen og fik eftermiddagskaffe og senere gik vi allesammen ud og fik aftensmad.

Så var der eftermiddagskaffe med udsigt.


Hele familien tog ned på hotellets restaurant og spiste - det krævede alligevel noget bordplads. 

Dagen efter skulle vi hjemad igen - men der var da lige tid til at nå en sidste gang i poolen. Vi tog derefter den 3 1/2 timers køretur hjem igen. Mandag var også 10 års dagen for morens død (min værtsmors mor), så derfor kom hele familien med tilbage til vores hus, hvor der var mere mad og der kom endnu flere gæster. 


Lige et gruppebillede af hele familien, inden vi tog hjem fra San Carlos. 

Kys og Kram 
Ida


Ingen kommentarer:

Send en kommentar