onsdag den 26. august 2015

Goddag Costa Rica

Så kom jeg endelig til Costa Rica efter næsten 24 timer på vejen. Resten af flyveturene gik uden problemer, jeg fik min bagage som jeg skulle og landede til tiden - så det hele var perfekt. Jeg blev hentet i lufthavnen af en fra ACI Costa Rica (som er en del af den organisation jeg er afsted med) og fik at vide at min værtsbror ville komme og hente mig i lufthavnen - det var lidt lidt af en overraskelse da jeg ikke vidste at jeg skulle overnatte ved en værtsfamilie allerede fra starten. Men jeg blev hentet af min værtsbror, Alfonso (eller Poncho, som han åbenbart bliver kaldt). Hans forældre sov da vi kom til huset ved en ti- tiden i går aftes så dem mødte jeg først her til morgen. Min værtsmor er rigtig sød og er meget opsat på at lære mig spansk - jeg har allerede fået af vide at jeg vil snakke flydende spansk indenfor en uge (det ved jeg nu ikke om jeg helt tror på...) Min værtsfar er en lille og meget stille mand som bare går lidt rundt i huset uden at sige så meget. Men hele familien er meget søde og imødekommende.
Så blev jeg hertil morgen vist rundt i kvartet af Poncho og fik set udsigten ud over San Jose.
Efter det var jeg med forældrene ude og handle og moren købte alle de frugter jeg ikke kendte - så jeg   kan lære dem at kende. De spiser og drikker juice af mange nye og underlige frugter men indtil videre smager det hele godt. Fik en speciel juice til morgenmad det skulle være godt for kroppen - så håber på at blive meget sund herover.
Imorgen begynder intro-ugen og jeg skal møde de andre frivillige så det bliver spændende.

Ida

1 kommentar:

  1. Hej Ida
    Dejligt at høre du er vel ankommet, og havnet hos en sød familie.
    Knus Tove

    SvarSlet